Tuesday, June 27, 2006

GRESSTRÅ? KAP.2


Jeg ER---
Når sneen faller i norden.
Da skyter jeg opp mot solen i syden.
Da folder jeg ut mine blomster mot solen der.
Som et livets teppe favner jeg vår Mor, Jorden.
Og hun velsigner meg.
Jeg har fått meg bier til å bestøve meg.
Jeg har fått meg mark til å grave om røttene mine.
Mikroorganismer til å binde nitrogen fra luften.
For å gi deg liv!
Mitt seksualliv?
Ja, det foregår for åpen scene.
Jeg er skamløs.
Tror bare det skal være sånn.
Tror jeg må ha det sånn hvis jeg skal overleve.
Jeg har ikke vett til å kle på meg engang.
Forstår ikke hvor syndig jeg er.
Ja, jeg er primitiv.
Skynd deg nå Sapiens!
Snart går bussen.
Kom deg på jobben
Stress!
Vær produksjonsbevisst, dynamisk!
Målstyringsprinsippet vet du.
Konjunkturer!
Karriere, penger, status.
Nytte / kostnads-forholdet vet du.
Ta en tur innom medisinmannen din!
Du må ta betablokk vet du.
Så kan du stresse videre med blodtrykket ditt.
Jeg står jo bare her i veikanten.
Repeterer min enkle prosess.
Diktert av koden i mitt DNA.
Primitiv og elementær.
Klart Gud skapte DEG i sitt billede.
Å, omforlatelse!
Du er jo ikke sånn.
Du er en holistisk Sapiens.
Politisk grønn!
Går på meditasjonskurs og leser Tao te Ching.
Så fint da!
Når du mediterer nærmer du deg jo nesten mitt nivå.
Du skulle bare visst du!
Jeg står her.
Rett under bena på deg.
Legg deg ned et øyeblikk!
Lillegutt.
Legg deg ned hos meg.
Og lytt til vinden i gresset.
Glem ordene dine litt!
Lillegutt.
Lytt!
Til vinden i gresset.

2 Comments:

Blogger svartepetter said...

du er den fødte dikter du bestfattern

4:15 AM  
Blogger BESTEFARS BLOG said...

Takk skal du ha Sjufjellsaua!
Unnskyld at jeg skrev gæærnt på den andre plassen og kalte deg Sjufjellsgeita.
Det blir så mange dyr i arken etter hvert.

1:15 PM  

Post a Comment

<< Home